5 Aralık 2010 Pazar

Uluslararası Kemençe Sempozyumuna Karadenizli Akademisyen Sanatçılar Değer Kattı

Türk müziğinin vazgeçilmez çalgılarından biri olan kemençeyi ele alarak, tarihsel süreci, farklı coğrafi bölgelerdeki çeşitleri, icra farkları, üslupları ve gelişim aşamalarını incelemek ve yetiştirdiği en büyük icracılardan biri olan Cüneyd Orhon’u anmak, Onun kemençeye ve Türk müziğine katkılarını ayrıntılı olarak tartışmak üzere “Cüneyd Orhon Uluslararası Kemençe Sempozyumu” düzenlendi
İTÜ Sosyal Tesislerinde düzenlenen sempozyumda bu yıl Karadenizli akademisyenlerin sunumları ilgi çekti sempozyumda fark yarattı ve katkı sağladı. Müzikolog Dr. Abdullah AKAT sempozyumda "Karadeniz Kemençesi'nde İcra Farklılıkları: Görele Çevresindeki Çiftetelli Havaları ve Taksim Geleneği" başlıklı bildirisini sundu.
Kemençe Sanatçısı Rıza Can ÖZEL’de bölgesel çalım farklılıkları konusunda sunum yaptı.. Her iki akademisyen sanatçı Karadeniz Kemençesi’nin Türkiye ve Dünyada sesini yükseltmek konusunda ihtiyaç duyulan bir faaliyeti uyguladılar..


Dr. Abdullah AKAT “Yöre Sanatçıları Anadolu’daki farklı enstrumanlarla çalınan ezgileri Karadeniz Kemençesiyle icra edip yorumlayabiliyorlar” diyor..
Türk Musikisi Devlet Konservatuarı mezunu olan Dr Abdullah AKAT halen KTÜ’deki görevine devam etmektedir. Karadeniz yaptığı araştırmalarla ilgili sunumunda Karadeniz’de Kemençe dışında da pek çok enstrumanın kullanıldığını ve hem Anadolu hem de sanat Musikisinden etkilenen yöre sanatçılarının Kemençeyle Taksim Geleneği konusunda yaygın bir kültür oluştuğunu belirtti.


Rıza can ÖZEL “Karadenizli Kemençe Üstatlarının 40-50 yıl önce çaldığı kemençe ve söylediği gaydeleri size sunmaya geldim” diyor.
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı son sınıf öğrencisi olan Kemençe Sanatçısı Rıza Can Özel iki farklı Kemençesiyle Giresun ve Trabzon hattında başta olmak üzere Karadeniz’de etkin olan kemençe çalım teknik ve gaydelerini icra etti.. Karadeniz kültürü ve müziği konusunda geçmiş ve gelecek arasında otantik yapıya sadık kalarak köprü kurmayı hedefleyen Rıza Can ÖZEL sunum kalite ve farkıyla bu karakterini de sergilemiş oldu..


Prof. Nermin KAYGUSUZ yetiştirdiği öğrencileriyle birlikte Klasik Kemençeyle birlikte Karadeniz Kemençesinin de gelişmesi tanınması yönünde önemli çalışmalar yapıyor..
Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Öğretim Üyeleri’nden Prof Nermin KAYGUSUZ Karadeniz Müziği ve Kemençesi konusunda çalışmalar yapan öğrencileriyle birlikte aynı salonda Klasik Kemençe ile Karadeniz Kemençesinin de sesinin birlikte yükselmesine katkı yaptı..

3 gün Süren Sempozyumda pek çok yerli ve yabancı Müzikolog, Sanatçı konuyla ilgili bildiri ve sunumlar yaptı.
1-2-3 Aralık 2010 Tarihlerinde yapılan sempozyuma konser, bildiri ve konuyla ilgili sunumlar yapıldı:
Opening Speeches
• Prof. Nermin Kaygusuz
Kemençe Artist Cüneyd Orhon
• Prof. Dr. Cihat Aşkın
• Prof. Dr. Muhammed Şahin
• Aziz Yeniay-Head of Küçükçekmece Municipality
Keynote Speakers
• Dr. Bülent Aksoy
A Portrait: Cüneyd Orhon, Instrument Beyond Its Case: Kemençe
Slayt Show- Concert
Cüneyd Orhon-Özdal Orhon Recordings
Plaquet Ceremony
• Yrd. Doç. İhsan Özgen
• Öğr. Gör. Cafer Açın
1. Session- Panel: Cüneyd Orhon
Head of Session: Doç. Dr. Nilgün Doğrusöz
Prof. Nermin Kaygusuz, Prof. Nevzat Atlığ, Prof. Alâeddin Yavaşca San. Öğr. Gör. Sadun Aksüt, San. Öğr. Gör Necdet Varol, , Doç. Necati Giray
Concert
Suzidil Saz Semaisi- Emin Ongan
Hicazkâr Saz Semaisi-Kemal Niyazi Seyhun
Alpman
Kemençe: Nermin Kaygusuz
Kanun: Ayşegül Kostak Toksoy
Ud: Bilen Işıktaş
Viyoloncello: Rüya Kocamemiş
2. Session - Kemençe Performance in Turkish Music
Head of Session: Prof. Nermin Kaygusuz
• Doç. Dr. Nilgün Doğrusöz-Togay Şenalp
The Style and Accompaniment in Turkish Music: Seigneur of Kemençe Cüneyd Orhon 
• Öğr. Gör. Sercan Halili
Analysis of Cüneyd Orhon’s three and four-stringed kemençe performance
Concert
Ağıt- Necati Giray
Kemençe: Nermin Kaygusuz
Kanun: Ayşegül Kostak Toksoy
Ud: Bilen Işıktaş
Violoncello: Cenk Öztürk
Dağlar Dağlar-Barış Manço
Kemençe: Lale Akay Umul
Gitar: Çağlar Şola
Vocal: Dila Oktay
16.30-17.30
3. Session-Kemençe Performance in 20th Century
Head of Session: Yrd.Doç. Neva Özgen
• Dr. Panagiotis Poulos
Cultural Identity and Musical Innovation in Turkish Classical Music through the Historical Trajectory of the Kemençe in the 20th Century
• Öğr. Gör. Hatice Doğan Sevinç
Position of Kemençe in the Popular Music
4. Session - Pear-Shaped Kemençe in Diverse Cultures
Head of Session: Prof. Şehvar Beşiroğlu   
• Kavin Dawe
The Cretan Lyra in Performance
• Yrd. Doç. Dr. Gözde Çolakoğlu
Pear-Shaped Kemençe: Diverse Societies, Diverse Functions and Diverse Social Identities
• Öğr. Gör. Beste Esen
Musical Instruments Similar to Kemençe in Teke Region
• Arş. Gör. Kadir Verim
Pear-Shaped Bowed Folk Instruments Which Encountered in Anatolia
Concert
Şedaraban Saz Semaisi- Tanburi Cemil Bey
Kemençe: Erhan Bayram
Tanbur: Özer Özel
5. Session - Contemporary Performance Techniques in Kemençe
Head of Session: Yrd. Doç. Dr. Gözde Çolakoğlu
• Dr. Ozan Yarman
A Premier Contemporary Work for Two Kemençes and a Pianoforte
• Dr. Onur Türkmen
Contemporary Techniques Applied to Kemençe
• Dr. Yelda Özgen Öztürk
Contemporary Works for Kemençe
Concert
Karşılama- Onur Türkmen
Gün Işığı- Ayşegül Kostak Toksoy
Soprano Kemençe: Nermin Kaygusuz
Alto Kemençe: Güntülü Tarkun
Kanun: Ayşegül Kostak Toksoy
Ud: Bilen Işıktaş
Violoncello: Cenk Öztürk
6. Session - Technological Advances in Kemençe
Head of Session: Doç.Dr. Nilgün Doğrusöz
• Öğr. Gör. Tunç Buyruklar
Kemençe Quintet of Hüseyin Saadettin Arel
Kemençe Quintet Concert
Kemençe Beşlemesi- Onur Türkmen
Soprano Kemençe: Nermin Kaygusuz
Alto Kemençe: Gözde Çolakoğlu
Tenor Kemençe: Sercan Halili
Bas 1 Kemençe: Serdar Açın
Bas 2 Kemençe: Günay Uysal
•  Dr. Ayhan Sarı
The First Writing Upon Kemençe in Traditional Turkish Music: Story of “Modern Kemençe-1926” and Developmental Point of View of Damla Kemençe
• Yrd. Doç. Ayşegül Kostak Toksoy
 An Evaluation on Alto Kemençe
Concert with Alto Kemençe
Kanun: Ayşegül Kostak Toksoy
Alto Kemençe: Gözde Çolakoğlu
Violoncello: Cenk Öztürk
• San. Öğr.Gör. Lale Akay Umul
 String and Tone Issue in Kemençe
Concert
Uzak- İhsan Özgen
Kemençe: Neva Özgen
Violoncello: Yelda Özgen Öztürk
7. Session - Kemençe-like Instruments
Head of Session: Dr. Bülent Aksoy
• Arş. Gör. Dr. Abdullah Akat
Performance Differences in Blacksea Kemençe: Çiftetelli Songs and Taksim Tradition around Görele Region
Blacksea Kemençe Concert
Rıza Can Özer
• Ehsan Zabihivar
Educational Method for Kamancheh
• Shahab Khaefı, Mıtra Jahandıdeh, Ahanalı Jahandıdeh, Masoud Khaefı
Using the Golden Section to Design a Kamanche
• Somayeh Ghazizadeh
Kayhan Kalhor and His Influences on Iranian Kamanche Players

Concert
Ferahfeza Peşrevi- Tanburi Cemil Bey
Ferahfeza Saz Semaisi- Tanburi Cemil Bey
Kemençe: Hatice Doğan Sevinç
Ney: Ali Tüfekçi
Kanun: Serkan Halili
8. Session - Workshop : A thousand years of magic the magic sound of the kamanche
Amnon Weınstein
Concert
Istanbul Duo
Boğaz’a Karşı-Sercan Halili
Piyano: Erman Turkeli
Kemençe: Sercan Halili
9.  Session - Kemençe Education and Method
Head of Session: Doç. Dr. Nilgün Doğrusöz
• Yrd. Doç. Aslıhan Eruzun Özel
Methodology Problem in Kemençe Teaching
• Yrd. Doç. Neva Özgen
A General Prospect of Educational Methods for Kemençe

Yakup Aksoy Kemençe Öğrencisi-Aralık/2010
3 Aralık 2010 Cuma İTÜ Sosyal Tesisleri
Maçka/istanbul.

CÜNEYD ORHON ULUSLARARASI KEMENÇE SEMPOZYUMU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder